Sunday, January 11, 2009

Jonge meiden.




Laura en Sana maakten de foto’s. Zij kwamen gisteren de eerste dag van mijn vijfenzeventigste levensjaar (ik werd dus 74 volgens ons taalgebruik) opluisteren, dat lukte zeer goed. Ze beloofden op korte termijn terug te komen. Met twee jonge meiden wordt alles wat vrolijker ook voor Theo, knap van hem om zijn ogen voor de flits te sluiten hè. Zelden wordt de traplift, mijn computer en mijn laptop zo intensief gebruikt als gistermiddag.
De ouders van Laura en ik discussieerden over het onderwijs in Nederland. Zij beloofden me op korte termijn met Laura en Sana de DVD “Lang Leve de Koningin” te bekijken. Dat is niet alleen de ideale film voor een kennismaking met de schaakwereld maar ook voor een verzoening met het onderwijs. Monique van de Ven speelt als de witte koningin de hoofdrol in deze prachtige film, verplicht voor vijf tot 100 jarigen.

No comments: