Sunday, January 04, 2009

Hoog bezoek.




Ongewoon bezoek of inspectie? Toen ik even buiten was kwam hij naar me toe voor een kennismaking, dat is een uitgebreide aaibeurt. Theo die naast me stond vertrok als een haas naar zijn vluchtplek boven achter de TV. Volkomen onnodig want het bezoek had geen enkele aandacht voor hem. Alles werd onderzocht vooral ook mijn slaapkamer. Arme Theo, bibberend in zijn vluchthol, en dan niet eens een blik waardig terwijl hij op 10 cm voor je staat. Ik was zelf bijna beledigd, tenslotte woont Theo al heel lang bij me.
Nee, al die menselijke begrippen als ‘brutaal’ gaan zeker niet op voor dit ras. Dit ras is opgegroeid op de rand van het bad (gevuld met ezelinnenmelk) van prinsessen. Helaas gaan ook bij deze diersoort al hogere waarden verloren, bij Zijne Hoogheid ontbrak het knikje aan het eind van zijn staart niet maar ik had graag ook een wit puntje gezien. Dat knikje is nodig omdat de prinses dan haar ringen aan zijn staart kan doen tijdens het baden.
.

No comments: