Friday, June 15, 2007

op volle toeren



Willem dicteerde door de telefoon:
Gistermiddag was het startsein. Eerst bezoek van Ton, Aaltje en Janny; bloemen uit Janny's tuin, broodje haring, gebak, aardbeien, kersen, enzovoort. Aaltje redde me door de broodmaaltijd van het huis in een plastic zak te kieperen en af te voeren. 's Avonds zette Evert het rad nog een tandje hoger; paté en port. Gerard, die kort na Evert binnenkwam, liet zich de port ook goed smaken.
Vanmorgen eisten de medici ook nog een plaatsje tussen de overvallen van buiten. 6:30 uur, voorbeeldige cijfers: bloeddruk 110/70, temperatuur 36.0 en net voldoende : een hb van 6. 9:30 uur: tijdens de inspectie van de wond, vaatchirurg van de Hem (met een knipoog naar mij) tegen zaalarts Wagenaar: "Een voorbeeldige patient!" 12:30 uur, Wagenaar tegen de menigte (Carla, Wil, Stephan, Stef) "Inderdaad, een voorbeeldige patient!" Wagenaar kwam voor het infuus en schakelde daarna cardiologie in. Van de Hem en Wagenaar willen toch wat aan mijn bloedarmoede doen. Een mij onbekende arts-assistent van cardiologie heeft na hart- en longcontrole bij mij de weg vrijgegeven voor het nog toedienen van bloed.

No comments: