Tuesday, June 26, 2007

Gebeurtenissen.


Gisteren werkte de expresse dienst die Eliane, de Eenvoudige Boekverkoopster uit Zutphen en ik zo af en toe activeren weer op volle toeren. Het ging, zoals altijd, zo:
Eliane krijgt (laat) van de NRC te horen dat ze vandaag een tekening van de dichter Tom van Deel moet maken in verband met zijn net uitgekomen nieuwe bundel ‘Boven de koude steen’. Eliane belt dan mij: ‘wil jij proberen “alles”over die bundel te weten te komen?’ Dan bel ik de eenvoudige boekverkoopster: ‘hebben jullie die bundel al?’. ‘Ja!’ ‘Kom dan straks bij mij eten en breng de bundel mee’. Dezelfde avond heeft Eliane via mijn scanner het cruciale gedicht dat de oplossing geeft over de koude steen en kan zij gaan tekenen. Zo heb ik al meerdere keren een boek in een uur diagonaalsgewijs gelezen en auteurs hun geheimen ontfutselt voor Eliane.
Vandaag gebeuren er heel andere dingen. Allereerst loopt het luchtverkeer op Schiphol grote vertragingen op door de storm aan de kust, zodat de aankomst van Michiel letterlijk in de lucht blijft hangen.
Vanmorgen waren hier Joke (3,9 uur huishoudelijke hulp van de zorg), de verpleegster voor mijn wond, mijn huisarts Leon en de buurvrouwen voor stand-by hulp. Op dringend advies van Leon, de verpleegster en Joke moest ik uitbreiding van mijn huidige zorg aanvragen. Zij waarschuwden voor wachttijden van vele weken. Na mijn telefonische aanvraag ontving ik een vriendelijke e-mail:
Geachte mevrouw Duvekort,
Om uw verzoek in behandeling te nemen, dient het CIZ de beschikking te hebben over een aanvraagformulier met handtekening.
U kunt dit formulier downloaden van www.ciz.nl en opsturen naar Postbus
484, 7300 AL te Apeldoorn.
Met vriendelijke groet,
Tjitske de Wolf
Ik deed wat zij vroeg en stuurde haar daarna een heel onvriendelijke mail:
Ik kan geen formulier voor *uitbreiding* van de huidige zorg vinden en ben niet van plan al mijn gegevens die u al sinds 2005 hebt te gaan invullen. Dit afgezien van het feit dat ik het afschuwelijke jargon op uw site niet begrijp. Ook is onbegrijpelijk dat u in deze tijd mij geen mogelijkheid biedt de hele aanvraag via internet te regelen. Graag alsnog adequate hulp bij mijn aanvraag. De eerste keer dat ik voor mijn vrouw hulp aanvroeg (2005) heeft uw instelling gewacht tot zij was overleden, mijn zoons zullen niet blij zijn wanneer u dit nu met mij weer gaat proberen. Ik ben woedend, Willem A. Duvekot
Binnen 10 min belde mevrouw de Wolf, morgen heb ik het ingevulde formulier en hoef ik alleen mijn handtekening te zetten. Het wordt een spoedaanvraag.

No comments: