Sunday, November 06, 2005

Nur wer die Sehnsucht kennt,


weiss, was ich leide.
Een fantastische middag in landgoed de Velhorst. Met Ann-Sophie Lehmann (foto) voordracht. Natascha Veldhorst, zang. Rik Groenhuijzen, piano. De middag was gewijd aan de Duitse Romantiek en werd ingeleid door Mariëtte Haveman. Lennerd Oosthoek, Erica's en mijn zangleraar, zat naast me.
Het ging over de Wanderlieder. Daar hebben zich vele grootheden mee bezig gehouden: Goethe, Heine, Eichendorff, Schubert, Schumann, Brahms, Caspar David Friedrich enz.
Natascha was een mooie sopraan en Rik Groenhuijzen speelde heel goed, maar voor mij ( en Lennerd) was het Ann-Sophie Lehmann die de middag tot iets bijzonders maakte. Ik vroeg haar toestemming voor de foto en ja ze bleek een native speaker, zij woont inmiddels acht jaar in Nederland. Ze vertelde Lennerd en mij dat ze zelf ook genoten had om dat prachtige Duits weer eens voluit met overgave voor te dragen. Ja uh, ze was ook wel heel mooi hoor!

No comments: