Wednesday, November 09, 2005

Gisteren.


Ook gisteren prachtig weer. 's Middags had ik de thuiszorg. Een mevrouw die met man kinderen en honden naar Australië wil emigreren. Ze heeft deze keer "de boel" boven gedaan. Daarna gauw gaan fietsen naar de uiterwaarden. De laatste weken zijn het weer de ganzen die voor kijk- en luistergenot zorgen. De foto is ongeveer 16 uur genomen, de hele lucht 360 graden rond was zo mooi blauw.
Ik kom nog even terug op Ann-Sophie Lehmann. Eliane en Gerard wezen me op veel informatie van internet, tik haar naam maar in bij Google.
Dr. Ann-Sophie Lehmann promoveerde in 2004 op uitbeeldingen van het naakt in het werk van Jan van Eyck, en is als universitair docent werkzaam aan de Universiteit Utrecht. Net als zondagmiddag, door haar prachtige Duits, was ik ook nu weer direct bij de les. Een afzonderlijk kunstwerk dat ik vele malen heb bezocht is wel Het Lam Gods van de gebroeders van Eyck in de Sint-Baafskathedraal in Gent.
Ee piepklein detail van het rechter-bovenpaneel van de voorkant is te zien bij:
www.let.uu.nl/~Ann-Sophie.Lehmann/personal/
onder publcations. Dit soort details bestudeerde ze kennelijk voor haar promotie.

No comments: