Tuesday, July 15, 2008

Schaken in Javaherdeh?


Woensdagmorgen.
Eliane tekende voor het NRC Handelsblad het Iraanse bergdorpje Javaherdeh. De beschrijving van Thomas Erdbrink van het dorp komt niet overeen met de voorlichting van George Bush. De “As van het kwaad” waarop Javaherdeh volgens Bush zou liggen blijkt de weg van de verandering en ontwikkeling, geen atoomwapens maar de glasvezelkabel en een skipiste.
Saleh Mousavi-Jannati op de veranda van zijn moskee: “Het zou het beste zijn als het hele dorp glasvezel zou krijgen voor supersnel internet.”
Als het dorp zo doorgaat moet ik naar Javaherdeh voor mijn schaken in plaats van naar Dieren. Vanaf volgende week dinsdag hoop ik daar weer 9 dagen te spelen, partijen van maximaal 6 uur. Ik hoop maar dat ik niet in zo’n ‘zwoegpartij’ van 6 uur terechtkom want dat is met mijn conditie nou net mijn zwakke punt.

No comments: