Wednesday, July 09, 2008

'Door de klok gaan'


Vandaag maar geen schaakdiagram. Ik won omdat mijn tegenstander op de 40ste zet ‘door zijn klok’ ging. Een moeilijke partij, direct na de partij dacht ik dat ik had moeten verliezen maar na naspelen op de computer ben ik toch wel tevreden. Een schaaktechnisch eerlijker resultaat was remise geweest. Op de klok verliezen is zeldzaam, maar zonder klok spelen kan echt niet. Ik moet meer tevreden zijn met mijn winst, misschien bij Rita in de leer en ‘trots zijn op ...’!
De tekening is de illustratie van Eliane gisteren bij een artikel over het dorpje Saint-Nazaire-Le-Désert in het NRC Handelsblad. Waarom heeft ze daar Monopoliespelers in plaats van schakers getekend?

2 comments:

Eliane said...

Ha, dat antwoord kan ik geven:
http://youtube.com/watch?v=nsCZhQhnd9c

Anonymous said...

NEEEEEEEE... niet bij Rita in de leer.