Monday, July 14, 2008

Dieren.


Kinderen en dieren kan ik niet weerstaan. Volgens Erica had ik veearts moeten worden. Sommigen houden wel van katten en niet van honden of een paard is wel mooi (edel) maar een koe weer niet, ik heb dat niet zo. Elke hond is anders en idem elke kat. Toen mijn ouders begin vorige eeuw in de Haarlemmermeer polder als piepjong stel een boerderij begonnen had hun eerste paard een relatie met een kip. Als dat paard van het werk terugkwam kwam de kip onmiddellijk aanvliegen. Het paard, een Gelderse merrie liet de kip zelfs toe in haar voerbak. Dikwijls zat de kip ook op de rug van haar vriendin.
Gisteren was ik even bij Peter in Raalte, Emmy blafte de hele buurt bij elkaar om te laten zien en horen hoe een goede waakhond ze is. Ik zei nog tegen haar dat ze binnen vijf minuten zou staan te flikflooien om nog meer aai te krijgen van mij, ja dat duurde inderdaad geen vijf minuten.

No comments: