Monday, August 17, 2009

Hoopgevend.


Vorigeweek maakte Jeremy op mijn verzoek deze foto van het schilderij ‘Port- en – Bessin, 1884’. De schilderijen van Signac bekoren mij altijd vanwege de prachtige kleuren, het zijn bijna altijd ‘lieve’ landschappen, havengezichten en dergelijke, Het Kröller Müller heeft meerdere werken van hem in haar vaste collectie.
Ik koos dit schilderij omdat ook aan mij gewerkt en afgebroken wordt. Gistermorgen was ik bij mijn internist mevrouw Kessels. Een technisch nogal flink verhaal, maar positief in die zin dat ik de laatste weken niet achteruit ga. Je zou kunnen zeggen dat in mijn toestand, dus met mijn conditie het laatste aneurysma aan mijn rechterbeen een te zware belasting van mijn lichaam was en ik die klap niet goed te boven kom. Om te proberen mij toch uit het dal te halen krijg ik vanmorgen een bloedtransfusie (2 zakjes). Clementine is zo lief me gister en vandaag heen en weer te brengen, ze komt me straks halen. Ik schrijf dit dinsdagmorgen vroeg.
Over het ziekenhuis:
Let op, volgende week dinsdag 25 augustus bestaat het ziekenhuis 1 jaar. Voor die gelegenheid maakte de stadsdichter van Deventer, Heleen Bosma een gedicht. Het is een van de mooiste gedichten die ik de laatste jaren las. Het lijkt een beschrijving (voor mij) van wat ik de afgelopen 10 jaar meemaakte, Heleen stuurde me het gedicht gister toen ik net uit het ziekenhuis thuis kwam. Ik zat het huilend te lezen, een geweldig gedicht! Jullie moeten nog een week wachten tot het embargo er af is.
Klik op de foto.
Volgende week zal ik het gedicht op mijn blog plaatsen.

No comments: