Monday, August 31, 2009

Een eerste verjaardag in Deventer.


Gister maakte ik deze foto van het nieuwe Deventer ziekenhuis. Nou ja, een deel ervan het is te groot voor mijn camera. De poliklinieken zijn vandaag, 1 september, een jaar aan het werk en stadsdichter Heleen Bosma maakte een gedicht voor de jarige. Als ik goed geïnformeerd ben wordt haar gedicht vandaag in het ziekenhuis uitgedeeld.

Een jaar Deventer Ziekenhuis

Zo kom ik aan:
over het Mensinksdijkje of de Bolkesteinlaan
met sirenes of muisstil
omdat ik moet of omdat ik wil
in mijn eentje of met mijn lief
in mijn hand de brief
met adres, routes, cryptische termen,
een naam om over te ontfermen
Ik kom sprakeloos, ik kom met vragen
ik kom op afspraak of onverwacht
ik kom driehonderdvijfenzestig dagen
ik kom middenin de nacht
ik kom door regen, zon, mist, wind
ik kom voor vader, moeder, mijzelf, mijn kind
Ik kom per buik, ik kom met rollator
ik kom acuut, ik kom wat later
Ik blijf maar even, ben zo weer weg
of heb pech, blijf een nachtje
of zelfs langer
ben zorgeloos of banger
dan ik dacht dat ik zou zijn
hoop op cijfers en Latijn
hoop en wens
zie mij leven
zie mij, een mens

©2009 Heleen Bosma

N.B. De centrale computer van Blogger staat in het westen van de VS, vandaar het datum en tijdsverschil.

No comments: