Saturday, May 16, 2009

Twee boeken.



Gister kocht ik deze beide boeken. Bij Praamstra lag het boek van Tommy Wieringa in stapels op verschillende tafels en in de etalage. Het boek van Bregje Boonstra was zeker in voorraad, maar waar was het? Ik was al een flink stuk in Caesarion toen het me gebracht werd. In 2005 las ik van Tommy Wieringa zijn roman Joe Speedboot in een paar dagen uit. Ook Caesarion is moeilijk weg te leggen. Als ik er over nadenk is niet alleen de inhoud de oorzaak daarvan, maar ook de zinnen. Sommige zinnen zijn zo mooi/lekker dat ik ze nog eens over lees.
‘Wat een mooite’ kocht ik in eerste instantie vanwege het omslag van Eliane, maar ook daarin bleef ik lezen omdat het heel veel leuke informatie geeft over de wereld van de kinderboeken die ik niet ken.

No comments: