Saturday, May 09, 2009

Ouderwets.


Vanmorgen moest ik met Janny naar de jaarlijkse rommelmarkt van de kerk in Gorssel.
En ja, bij het kraam met speelgoed hadden ze nog een “ouderwets” kwartet voor mij.
Tien eurocent voor een landenkwartet met 6x4 steden van België, Duitsland, Frankrijk, Nederland, Oostenrijk en Zwitserland.
“Ouderwets” omdat het kwartetspel niet meer door uitgevers wordt gemaakt. Wij spelen het niet meer volgens “de markt”. Vorig jaar kon ik het in Deventer en Zutphen al niet meer kopen.
Ik ben een voorstander van het kwartetspel. Het scherpt vooral het geheugen en combinatievermogen, maar ook het sociale aspect lijkt me heel belangrijk. We worden gedwongen aandacht aan de kinderen te geven. Spelenderwijs leren we hier vier steden van zes landen.
Misschien is kwartetten gezonder dan voetballen?

No comments: