Monday, April 16, 2007

Song Circle


Gister in de Kapel aan de Enkweg in Voorst. Een prachtig concert van de Song Circle.
Staand op de rug gezien de organisator D.Heijerman en van links naar rechts de uitvoerenden: Elizabeth Mucha (piano), Vera Lansink (sopraan), Nicoline Bovens (mezzo-sopraan), Joost van der Linden (tenor) en Mitchell Sandler (bas).
Onbekende (voor mij althans) composities van Hahn, Schuman, Röntgen, Fauré, Saint-Saëns, Rossini, Ibert, Viardot en Montsalvatge.
Wat ik het mooist vond weet ik niet, wel wat ik het leukst vond: van Rossini ‘Il Carnevale di Venezia’. Dat was het laatste stuk voor de pauze en ze brachten dat gezamenlijk met een bruisende energie.
Na afloop hebben Leuntje en Lennerd bij mij gegeten: Lamsoor, Zeekraal, Frites en Panga. Voor Leuntje de eerste keer dat ze Lamsoor at, beide gasten zeiden dat het heel lekker was (zou ik ook gezegd hebben).
Na negen uur zaten we nog buiten van Venus en de vleermuizen te genieten. We hebben de huidige moraal van de, vooral jonge, Nederlander besproken. Lennerd en ik bleken een wat milder oordeel, over het vele bloot, te hebben dan Leuntje.

No comments: