Monday, April 02, 2007

Partijcongres 2.


Gisteren op het Partijcongres in de pauze 10 minuten met Marianne gesproken, zie mijn vorige blog. Met de zin “Je moet accepteren dat de evolutiegedachte niet neutraal is” bedoelt Marianne: je moet je realiseren dat er mensen zijn die de evolutietheorie ontkennen. Tja, dat is nog al wat anders dan er staat! Daar hebben wij dan ook 10 min. over gesproken.
In ieder geval werd duidelijk dat zij bij het formuleren van deze zin heel andere gedachten had, dan de gedachten die deze zin bij mij opwekte. Ik zal om misverstanden te voorkomen alsnog mijn vorige blog naar het ‘Wetenschappelijk Bureau ’ van de partij opsturen. Ja, dat Bureau bestaat en dat heb ik gisteren ontdekt.
Eliane zegt dat ze onmiddellijk begreep wat Marianne bedoelde, maar Peter Meijboom denkt daar anders over. Peter in een e-mail aan mij:
‘…, want deze zin is (voor mij althans) VOLKOMEN ONBEGRIJPELIJK!!! DAT WIL ZEGGEN: IK HEB GEEN IDEE WAT ERMEE BEDOELD WORDT! wat betekent hier "neutraal"? en wat is de relatie met de vorige zin hierboven? ik heb het idee dat ze iets anders bedoelt, maar ongelukkig formuleert, zodat het een onbegrijpelijke zin wordt’.
Ongelukkig formuleerde, daar houd ik het op.
De foto heb ik van blog2punt0, daar vindt je meer van dit moois.

3 comments:

Eliane said...

Natuurlijk begreep ik wat ze bedoelde, maar dat wil zeker niet zeggen dat ik instem met wat ze bedoelt!! God, ik ben steeds blijer dat ik op Femke gestemd heb....

Willem Duvekot said...

Zelf heb ik de laatste keer ook op Femke gestemd.

Anonymous said...

Ik zie eerlijk gezegd niet in waarom ik zou moeten accepteren dat er mensen zijn die er volslagen idiote ideeen op na houden over hoe de wereld in elkaar zit en die daar consequenties aan willen verbinden. Er is geen wetenschappelijke theorie die een ander standpunt over evolutie rechtvaardigt. Ik kan mij niet voorstellen dat ik een religieus standpunt zou "accepteren", dat wil zeggen: met instemming aanvaarden.