Tuesday, April 03, 2007

Gezondheid.


Al jaren pers ik 5 sinasappelen voor mijn ontbijt. Allereerst omdat ik dat heerlijk vind maar ook omdat ik een groot wantrouwen tegen het slikken van pillen heb en pillen niet lekker zijn. Zelden ben ik verkouden en al jaren heb ik geen griep. Ook las ik dat het de vraag is of mijn oude lichaam vitaminepillen wel opneemt. Omdat ik het lekker vind en me er prima bij voel denk ik dat het gezond is. Met de zes medicijnpillen slik ik al genoeg lijkt me. Zijn die vijf oranjeballen wel gezond?
Dat was even een probleem vanmorgen op Hartfalenpoli voor Pieta en Diane. Bij alle controles slaag ik met mooie cijfers, maar het kaliumgehalte in mijn bloed is meestal net aan de grens. De spironolacton (een medicijn) kan dat gehalte ook verhogen daarom hebben we dat al laten vervallen in januari. Vanmorgen had ik toch eigenlijk wel teveel kalium vonden de dames en onderwierpen mij aan een kruisverhoor over mijn eten. Oh maar dat is het, die sinasappelen!
Vrijdag nog maar eens bloed prikken. Durven die dames, die altijd bijzonder lief voor me zijn, sinasappelen verbieden?

No comments: