Sunday, December 12, 2004

NRC Handelsblad

Als lezer van dit dagblad doe ik soms mee aan allerlei quizzen en prijsvragen. De Achterpagina riep nu op om een persoolijk lijstje samen te stellen, maximaal 120 woorden en het onderwerp is vrij. Vóór 20 dec opsturen naar achterpagina@nrc.nl . Mijn lijstje heb ik al opgestuurd, precies 120 woorden dankzij Erica die geweldig is met inkorten.

Wat mijn dag goedmaakt:

Overstekende ganzen die geregeld stilstaan en alle automobilisten laten wachten.

Meiden van dertien in de supermarkt die tegen me lachen.

Op de fiets naar Zutphen en dan de wind heen èn terug mee.

Een Hollands tafereeltje. Naar het dorp fietsend zie ik een jonge moeder met de kleinste voorop, de volgende achterop en de oudste op eigen fietsje rechts. Volle fietstassen en dan nog een hond aan de lijn.

In het donker de NRC halen en dan keihard de roep van de bosuil horen, daarmee goedmakend dat de krant er nog niet is.

In het voorjaar met het pontje de IJssel over en dan de boer zien die om het nest van de Grutto heen maait.

No comments: