Saturday, December 25, 2004

Bekende Nederlander?

Het NRC Handelsblad vroeg een poos terug naar de grootste Irritaties van de lezers. Donderdag 23 dec. stond mijn inzending op pagina 12 van Opinie & Debat:

Muzak in Winkels.
Mijn grootste irritatie is de herrie die we maken. Op het Gelderse dorp waar ik woon is dat zeker niet minder dan in de grote stad. Grasmaaiers in de zomer, bladblazer in de herfst, motorzagen in voor- en najaar, F16’s die weten dat vanuit zo’n dorp toch geen protesten komen als ze op dertig meter overvliegen, het kan niet op.
Voor mijn persoonlijk leven had dit jaren geleden al gevolgen. Ik kon niets meer kopen vanwege de muzak die het me onmogelijk maakte in desbetreffende winkels te verblijven.
Tot het moment dat mijn zoon me belde; “Pa, wij hebben hier in Rotterdam een geweldige winkel gevonden, geen muzak en toch prachtige kleren”.
De volgende zaterdag er heen. Geweldig , twee bijzonder aardige jongens en ik verliet niet alleen met een heel mooie spijkerbroek maar ook met idem jas, overhemd en sokken de winkel.
Later bleek dat onze zoon stiekem vooruit holde en de jongens waarschuwde dat ik er aan kwam. Dan ging de muziek uit en de deur open. Helaas, ze zijn verhuisd naar Groningen
.

Gisteren, vrijdag 24 dec. kwam dezelfde krant op de Achterpagina weer met mij. De krant had gevraagd om een persoonlijk lijstje.
Ik heb dat lijstje 12 december al op mijn blog gezet: "Wat mijn dag goedmaakt" onder de kop NRC Handelsblad.
De gepubliceerde bijdragen worden beloond met het "Lijstenboek. Het onmisbare handboek voor merkwaardige informatie " van Wallechinsky & Amy Wallace.
Ik heb nog twee ijzers in het vuur bij de NRC, namelijk twee inzendingen voor "Het Idee 2005".
Als ik met één daarvan scoor kan dat vraagteken bovenaan dus echt weg!
Helaas is mijn oplossing voor de Bonusvraag van de Nationale Wetenschapsquiz niet in de prijzen gevallen.

No comments: