Tuesday, September 16, 2008

Schaakstad Apeldoorn.




Klik op de foto's voor een vergroting.
Mijn vriend Ruud uit Spanharrenstätte(Dld) at hier vrijdag bij mij voordat hij zich in (Schaakstad)Apeldoorn onderdompelde in de parallelle wereld van de 64 velden. Je ziet hem op de eerste foto de Apeldoornse schaakkrant lezen. Ruud en ik dachten dat hij waarschijnlijk de oudste deelnemer zou zijn. Zelf kon ik niet meedoen in Apeldoorn omdat ik zaterdag een afspraak had.
Dat Apeldoorn dè schaakstad in Nederland is danken we aan Karel van Delft(derde foto links met microfoon). Karel heeft in de laatste decennia onvermoeibaar gewerkt om Apeldoorn te promoten als schaakcentrum. Wij mogen hem heel dankbaar zijn daarvoor en zeker ook voor wat hij voor de jeugd deed en doet.
Aan de andere kant van de leeftijdsschaal van Ruud vinden we Veerle. De kleindochter van Karel krijgt hier les van de Duitse schaker Michael Hoffmann in de strategie van de lopers.

1 comment:

Anonymous said...

Hé Willem,
Mag ik aannemen dat het zaterdag een vrije beslissing van je was? dag, LEUNTJE