Monday, September 29, 2008

Concert in Epse



Gistermorgen bezochten Janny, Hella, Leuntje en ik het koffieconcert in het kerkje in Epse. Het is verbazend hoe daar, om de zoveel weken, met twee of drie musici concerten van hoge kwaliteit gegeven worden. Daar moet iemand achter zitten die de Nederlandse muziekwereld kent. Ik heb het aan Janny te danken dat ik nu van deze evenementen kan genieten, zij seint me tijdig in voor het volgende concert.
Deze keer waren het de mezzosopraan Noëlle Smeets, Leo van Wijk viool en altviool en de pianist Joop Hasselman met een zeer gevarieerd programma: Händel, Strausz, Mozart, Brahms, Grieg en nog veel meer. Janny sprak na afloop met de pianist die haar voormalige baas was in het ziekenhuis in Almelo. Zelf vertelde ik Leo van Wijk en Noëlle Smeets dat het stuk van Grieg van die ochtend een van de eerste 33 toerenplaten was die Erica en ik vijftig jaar geleden kochten. Altijd is men heel blij met reacties uit het publiek ook nu weer, toen ik nog jong was dorst ik dat niet nu wel gelukkig.

No comments: