Monday, April 25, 2005

Vleermuis in huis.


Dit is Theo in een karakteristieke houding . Gisteravond, naast me op de bank, keken we samen televisie en werd hij plotseling zeer opgewonden. Met prachtige vliegbewegingen scheerde een vleermuis in ellipsen tussen ons en het TVtoestel in. Theo kan en wil al jaren geen jachtprestaties meer leveren. Enkele jaren geleden trof ik hem op het voetpad in de tuin naast een jonge ekster. Het nog kale jong ging onmiddellijk om eten aan mij vragen, Theo keek me hulpeloos aan van wat moet ik nou? Ik heb toen Theo beloofd de ekster naar het vogelcentrum te brengen en dat ook gedaan. Gisteren zijn alle deuren open gegaan, lichten aan, lichten uit, Theo in, Theo uit tot uiteindelijk de vleermuis de tuin in vloog. De foto is alweer enkele jaren terug, Theo ligt hier bij Thijlbert op schoot.

No comments: