Friday, September 11, 2009

Overval.




Vanmiddag bij dermatoloog van der Scheur geweest. Vorige week vrijdag was ik ook op de poli dermatologie. In die tussentijd ben ik overvallen door wat je op de foto’s ziet en werd ik gek van de jeuk en pijn. Van der Scheur had met me te doen en heeft zijn zwaarste geschut ingezet. Tweemaal per dag komt een zuster me insmeren met een hormoon crème, een zogenaamd corticosteroïd , waarvan de bijsluiter zegt “dit middel hoort bij de zeer sterk werkende middelen”. De zusters moeten handschoenen dragen en ik moet mijn handen wassen. We gaan ook via de andere kant van de huid de aanval inzetten met 2 soorten tabletten.
De foto’s spreken voor zich, het bijbehorende gevoel lijkt op een brandnetel behandeling. Nee, brandnetel kun je beter opeten!
Deze foto’s kun je willekeurig nemen tussen mijn nek en knieën.
Deze allergie is een gevolg van een combinatie van meerdere medicijnen en is dus geen schurft waar de doktoren ook nog aan dachten.
Welke combinatie van medicijnen de boosdoener is gaan ze proberen te vinden. Voorlopig houden we het op symptoom bestrijding.
N.B. het is best mogelijk dat de medicijnen die ik al jaren zonder problemen gebruik nu ineens dit veroorzaken.

No comments: