Tuesday, September 08, 2009

Koniklijk werkbezoek en wijze lessen.




Koninklijk.
Zojuist bezocht de prinses op werkbezoek mijn kas. Ze inspecteerde de witte druiven. Niet alleen goed gekeurd maar ook heel lekker bevonden. Mijn kas mag nu dus het predikaat koninklijk voeren. Met nog een paar dagen warmte en zon heb ik binnenkort ook een grote oogst van de blauwe druiven.
Wijze les.
De verpleegster die mij vanmorgen kwam helpen leerde me een wijze les.
Zij had van haar man geleerd:”zet de tas met boodschappen nooit op de grond, ook thuis niet op de vloer, er zit eten in”. Dat is nou net wat ik niet meer doe, met mijn scootmobieltje komt die tas tegenwoordig op de treeplank daarvan.
Het tweede is “drink nooit staande, ga eerst zitten”. Ook deze wijze les breng ik al lang in praktijk doordat ik invalide ben. Ook de omgekeerde route ken ik goed: je zult mij nooit staande zien plassen. Natuurlijk kun je als man met een beetje macho in je lijf niet zittend plassen, dat weet ik heel goed en dat deed ik zelf ook nooit. Maar zielig is het wel voor mijn soortgenoten want het is heerlijk om ontspannen zittend te plassen.
Verlicht ben ik nog lang niet, maar wel gelukkig met een prinses die mijn druiven eet!

No comments: