Wednesday, September 27, 2006

Waarheidsvinding.



De tijd dat de patiënt de dokter maar wat kon vertellen is gelukkig voorbij. Toch wachtte ik vanmiddag in Zwolle nog even af. Al heel snel begon de technicus te pruttelen en te hummen.
Toen moest ik wel en vertelde dat ik inderdaad veel meer, en sneller moe, was de laatste tijd. Ja, hij zag het allemaal precies en wist beter dan ik wanneer en hoe.
Mijn inwendige computer is wat bijgesteld en ik heb een afspraak met Hartfalenpoli in Deventer gemaakt, maar eerst mag ik morgen naar Toronto.
Hartpatiënten zijn hier het beste af van allemaal geloof ik. Hartfalenpoli haalt internationale bekendheid en Dr.Tuininga kan mij vanaf nu ook in Deventer uitlezen.
Toch ben ik als bionische man alweer bijna verouderd! In Duitsland zou ik een poos geleden al via een satelliet opgeroepen zijn om langs te komen in het ziekenhuis. Misschien maak ik dat nog mee. Guidant, de fabrikant van mijn ICD-Pacemaker, werkt aan net zo'n systeem als de Duitsers (één fabrikant tot nu toe) nu al hebben. Wanneer dan mijn boezemfibrillaties erg uit het normale ritme lopen pakt de bijbehorende satelliet dat op en waarschuwt het ziekenhuis!

No comments: