Monday, May 15, 2006

Slechtvalken.


Een webcan op 127 meter hoogte die een familie slechtvalken dag en nacht volgt.
Het is te zien en horen op http//www.planet.nl/planet/show/id , gefascineerd blijf je kijken. Vanmorgen om halfnegen had ik geluk. Ik denk dat het pa was die voerde. Niet alle vier kunnen tegelijk gevoerd worden, dus een geweldig geschreeuw van de jongen die moesten wachten. Het vrouwtje van de slechtvalk is veel groter dan het mannetje daarom denk ik dat het pa was. De prooi die hij had meegebracht leek me een houtduif. Het is echt geweldig dat we dit zo vanuit onze stoel kunnen volgen, leve de techniek!

2 comments:

Anonymous said...

Wat een gek hoofd heeft die!
Wel lief.

Anonymous said...

De aankondiging hiervan stond al een poosje op de startpagina van Planet Internet, maar ik was er nog niet toe gekomen om er eens op door te klikken.

En verdorie, had ik het maar eerder gedaan ! Want het zijn fascinerende beelden.