Thursday, June 16, 2005

Jane Avril.


Hopelijk heb ik dinsdag op mijn blog niemand afgeschrikt om de roman "Blanche en Marie" te lezen. Door het hoge radium gehalte van mijn stukje zou ik lezers met een angst voor natuurkunde van het boek kunnen afhouden.Ik heb me echt ingehouden en niets verteld over isotopen, halfwaardetijd enzovoort. Per Olav Enquist heeft een prachtig boek geschreven. Ik lees het simultaan met twee andere boeken waarover ik zeker nog zal schrijven. Naast Blanche en Marie verschijnt Jane Avril al in het begin van het boek. Het interessante is dat Enquist bijzonderheden over deze vrouwen weet te vertellen die niet zo (of helemaal niet) bekend zijn. Met Jane Avril, het topmodel van Toulouse Lautrec, haal ik aardig wat radioactiviteit van mijn vorige blog, hoop ik.

1 comment:

Eliane said...

Mooie jurk, met zo'n slang.