Saturday, February 25, 2006

Een dag met muziek.


"Nikitov". Van links naar rechts: Adam Good gitaar, Jelle van Tongeren viool, Jason Sypher bas en Niki Jacobs zang.

's Morgens is het moeilijk mezelf uit het alleen zijn op te trekken. Gelukkig dwingen de katten Theo en Kleintje me hardhandig naar de realiteit: etensbakjes vullen.
Op vrijdagmorgen helpt ook Lennerd me, hij doet dat zeker niet hardhandig. Het is heerlijk om de zangles met Schubert te beginnen en dan wel met een lied dat ik al een beetje ken, gisteren was dat Morgengruss van Wilhelm Müller:

Guten Morgen, schöne Müllerin!
Wo steckst du gleich das Köpfchen hin, als wär dir was geschehen?
.....

Nou dan komt mijn leven weer op gang, ik zie het mooie Köpfchen en ik word ongerust over wat haar misschien wär geschehen. Ja uh, je moet je wel inleven als je bij Lennerd zingt vind ik.
's Avonds bezochten Lennerd en ik de groep Nikitov. Op hun website (www.nikitov.com) kondigen zij zich aan met 'yiddish songs meet gypsy jazz...'. Het was een fantastisch concert, we hebben genoten.

De foto maakte ik in de pauze en zij wilden wel voor me poseren.

No comments: