Thursday, November 13, 2008

'De gelukkige leraar'.


Vanmorgen weer les gegeven aan deze acht. Ik geniet met volle teugen, ik weet niet goed hoe ik het moet verwoorden. Als ik mijn gevoel de vrije teugel geef dan komt er: geweldige kinderen, geweldige leerkrachten, een geweldige school. Geloven jullie me dan nog?
Ik geef toe dat ik een enorm voordeel heb ten opzichte van concurrenten: ik ben voldoende invalide om bijna niks nog zelf te kunnen! Dat is voor de klas een heel groot voordeel omdat de kinderen dan alles zelf moeten doen. Zij zetten de tafels en stoelen klaar, zij maakten deze foto’s voor me, zij bedienen de laptop die aan dat fantastische superscherm (een elektronisch schoolbord) gekoppeld is enz. Zij moeten natuurlijk ook mijn vragen beantwoorden en hun huiswerk doen, dat ging zo goed dat ik vanmorgen razendsnel tandjes bij moest schakelen. Tim, rechtsonder met schaakstuk, verbaasde zich dat ik toch nog sneller kon doorschakelen dan hij kon oplossen. Het is natuurlijk ook gewoon heerlijk om kinderen te hebben die je steeds begrijpen!
Klik op de foto voor een vergroting.

1 comment:

Anonymous said...

ik vind het geweldig dat u er zo van geniet. Ik weet dat de kinderen er ook zo van genieten.
Imke is vol lof over u

groet fam Kroeze