Friday, December 30, 2005

Carel.



Sinds enkele weken probeert een onbekende kat een plaats te veroveren als gelegaliseerde buitenkat op mijn erf. Toen Kleintje (of Zwartje)vanmorgen zijn etensbakje had gekregen kwam de illegaal op het toneel. Zwartje, links op de foto, bevroor want de illegaal voerde dreigende omtrekkende bewegingen uit. Theo, mijn "binnen" kat, en ik keken vanaf de ontbijttafel gespannen toe. De foto moest ik door dubbelglas nemen terwijl het nog halfdonker was. Ik noem deze mooie illegaal Carel omdat hij sprekend lijkt op de kat van het schilderij "Wilma met Kat" (1940) van Carel Willink. U kunt dat schilderij in het Museum voor Moderne Kunst in Arnhem zien. Jeremy en Lisa die Carel met Kerst ook leerden kennen kochten dan ook dinsdag een poster van dat schilderij.

No comments: