Sunday, July 03, 2005

Hill Sreet Blues, vervolg.


Dit was Frank, de baas van het corps uit Hill Street Blues.
Het NRC Handelsblad doet een oproep aan de lezers om hun vakantiegruwelen te beschrijven. Natuurlijk doe ik mee, maar ik krijg maximaal 250 woorden. De volgende 246 woorden heb ik naar de NRC gezonden:
Vrijdagmiddag 7 juli 1989 kwamen mijn vrouw en ik in Boston aan. De volgende dag waren we 'morgens al op de locale TV. 's Zondags lazen we in de Boston Herald een verslag met foto van onze zaterdag. Ik citeer:
TOURIST SHOT IN T STATION ROB TRY
A TOURIST from the Netherlands - in Boston less than 24 hours - was seriously injured in the Symphony MBTA station yesterday after fending off a gunman who tried to rob him, police said.
Willem Duvekot, 54 of Holland was standing at the Green Line stop with his wife, Erika, at 8:30 a.m. waiting for a trolley to sightsee, when a man stuck a gun in his face and demanded his knapsack, police said.
When Duvekot refused to hand over the bag, the suspect fired a shot and a bullet grazed the left side of Duvekot's head, MBTA police sources said.
The men then began fist-fighting.
"We are just very scared," a nervous Erika Duvekot said as she stood by her husband's side in the Boston City Hospital emergency room, her dress splattered with blood.
Dat we niet direct zijn teruggevlogen zijn, is te danken aan het ziekenhuispersoneel en de politie. De dagen dat we in Boston waren, werden ons twee rechercheurs toegewezen.
's Zondags hadden we een etentje met de politie en zeiden ze: "natuurlijk, direct je spullen afgeven, maar dat jij het nìet deed is geweldig!". Met een vip-behandeling werden we dinsdags naar het vliegtuig voor New York gebracht.

No comments: