Friday, July 01, 2005

Deventer Kampioen.


Nu ik gisteravond Deventer Kampioen Schaken werd, is het weer de hoogste tijd voor de Kunst. Hier "De Schaakspelers" van Cornelis de Man. De Man is geboren in Ottoland 1621 en gestorven in 1706. Ottoland ligt in de Alblasserwaard. Het schilderij, olieverf op linnen 97,5 x 85 cm, hangt in Boedapest. Het Open Deventer Kampioenschap, aan het eind van het seizoen, is een initiatief van Gorrit Smit van Pallas. Negen ronden met 50 min. per persoon per partij, 4 avonden van 2 partijen en een avond (gister) met de laatste ronde en de prijsuitreiking. Voor de aanvang gisteren stonden Rein Harlé en ik met 6 uit 8 aan kop. Ik was met remise ook kampioen geweest omdat ik meer "weerstandspunten" had behaald, d.w.z.op papier tegen sterkere tegenstanders had gespeeld. Rein , met wit, moest dus winnen en hij ging dan ook fors in de aanval en dat brengt dikwijls, ook nu, te grote risico's met zich mee. Met 7 uit 9 ( 6 maal winst, 1 verlies en 2 remise) ben ik zeer tevereden.

No comments: