Sunday, February 27, 2005

De reddingsboot.



Naar aanleiding van mijn verhaal over de watersnoodramp in 1953, dat ik vanmiddag plaatste, had ik een gesprek met de kleinkinderen Piffin en Otger.
Zij wezen er mij terecht op dat net als vóór 1953 het onderhoud van de dijken in ons land weer ernstig verwaarloosd wordt. Vanuit hun land, Canada, hebben zij een objectievere kijk op wat hier gebeurt dan wij. Zij verwijten de politici dat die alleen nog aandacht en geld besteden aan de bestrijding van het terrorisme en daarmee andere zaken, die een veel groter gevaar zijn, negeren. Zij stelden dat het niet zou helpen de politici hierop te wijzen want die zien alleen de waan van de dag.
Hun oplossing was de burgers laten zien wat er gebeurt, of eigenlijk niet gebeurt.
Wanneer de Rotterdammers, als protest tegen de politiek en voor hun eigen veiligheid bij een stormvloed, een reddingsboot aan hun huis hangen moet Den Haag wakker worden. Natuurlijk hebben Otger en Piffin gelijk. Otger heeft vanmiddag nog ( bij hem vanmorgen) een duidelijk fotomontage gemaakt die ik hierbij plaats.
Meer hierover op:
www.duvekot.ca/eliane
onder Hansje Brinkers

No comments: