Wednesday, February 23, 2005

Op 4 oktober 1957 ging deze aluminium bol van 83,6 kg met een diameter 58 cm de ruimte in. Het effect hiervan was wereldwijd enorm.
Maar waarom herinner ik u nog eens aan deze prestatie van de Russen?
Gisteren stond in het NRC handelsblad een ingezonden brief van Chris Steijvers uit Oude Pekela. Kennelijk heb ik de laatste week iets met Oost-Groningen (zie Ter Apel).
Een zeer goed stukje van Steijvers overigens. Omdat mijn schoonvader communist was en in de oorlog nog even in Scheveningen heeft vast gezeten ben ik, net als Erica natuurlijk, altijd alert als het over communisten gaat.
Goed, om Steijvers te complimenteren met zijn artikel zocht ik zijn telefoonnummer. Waar blijkt hij te wonen? In de Spoenikstraat!
Die eerste Spoetnik had 4 antennes en een 1Watt zendertje dat 3 weken lang regelmatige pieptoontjes naar ons op aarde heeft gezonden.

No comments: