Sunday, March 15, 2009

Krokussen


Gisteren scheen hier de zon en kon ik mooi de krokussen fotograferen. Toen ik daarna met Leuntje naar een Galerie in Nieuw Amsterdam reed verdween de zon vanaf Raalte.
Er was mooie kunst te zien in het noorden. Op de terugweg eerst nog in de regen. In Deventer aten we in de Kohinoor of India tot enthousiasme van Leuntje die dit restaurant niet kende.
Vandaag missen de krokussen de zon weer. Elke jaar breiden zij zich meer uit over het gras. Ze zijn bij Erica begonnen aan de randen. Ik denk dat ze, politiek gezien, heel erg links zijn en ook niet kerkelijk. Ze houden zich aan geen enkele grens komen tussen tegels en klinkers op, midden op het schelpen pad enz. Ik houd het erop dat Erica de Crocus Tomassian heeft gekozen , dat is een boeren krokus uit de Balkan. Die Tomassian is natuurlijk onder Tito alleen maar linkser geworden en voelde zich onder de handen van Erica, die uit een streng communistisch gezin kwam, als God in Frankrijk. De foto lijkt me een duidelijk bewijs.
Klik op de foto voor een behoorlijk beeld.

No comments: