Saturday, April 26, 2008

Het veulen en De Blauwe Deur.




Gisteren met Janny en Hella naar Almen. We bezochten de expositie “PAARDenKRACHT” van Inge Sips in galerie De Blauwe Deur. Voordat we bij Sips schilderijen in de omgebouwde boerderij waren had ik een onderonsje met het hengstveulentje in de wei voor de galerie. Vroeger had ik zelf jaarlijks twee ponyveulentjes en de omgang met hen heb ik altijd als zeer weldadig ervaren. Ook gisteren was dat weer zo. Wat me nu opvalt als ik de foto’s bekijk is hoe schoon zo’n diertje is. De moeder laat geen vuiltje toe, onze baby’s ruiken naar zeepjes, poedertjes en zalfjes. Deze baby rook naar puur natuur en je kunt op de foto zien hoe schoon hij is en ik vroeg me af of mijn hand wel schoon genoeg was want eerst werd die grondig besnuffelt. Jammer dat er geen melk uitkwam ook niet na nog steviger zuigen. Inge Sips is zeker een reis naar Almen waard haar expositie is nog t/m 4 mei te zien. Zorg voor schone handen en laat moeder je eerst keuren dan komt haar veulen vanzelf.

Janny trakteerde op een heerlijke meibock in de tuin van De Hoofdige Boer en omdat zij ‘van hier’ komt leidde ze ons o.a. langs deze prachtige wei met Paarden(!)- en Pinksterbloemen.
Klik op de foto's.

No comments: