Monday, March 24, 2008

?MOEDERS?


We hebben onze spreekwoorden om te weten dat er niets met het weer aan de hand is, de foto is van vanmorgen acht uur.

Gisteravond zag ik drie programma’s op Nederland 2: Keyzer & De Boer Advocaten, Hof van Joosten en Zembla. In alle drie speelden woorden een belangrijke rol. Voor mij had het programma van Astrid Joosten iets extra’s vanwege het weggeven van een baby. Als pasgeboren had ik ook Willem van de Velde kunnen worden ik schreef daar 19 maart 2006 over. Het ging gisteren niet om ‘gewone’moeders maar om draagmoeders en wensmoeders. Bij de draagmoeders kan het zijn dat het om een eigen eitje of een geïmplanteerd eitje gaat. Het zaad komt ook nu nog van een man en een kind wil wel weten van welke! Het bijzondere gisteren was dat vrienden van de wensouders besloten hadden een kindje voor hun vrienden te maken en dat later terug wilden. Nu ben ik helaas vergeten of we bij een moeder met een geïmplanteerd eitje ook van een biologische moeder spreken. Zo’n moeder heeft geen DNAverwantschap met haar kind en kan dus later ook nooit teruggevonden worden.

No comments: