Saturday, March 01, 2008

Adriaen Coorte.


Stilleven met asperges. Adriaen Coorte 1697.
Over het Mauritshuis heb ik heb ik veel op mijn blog geschreven. Erica is in 1938 in Scheveningen geboren en woonde tot 1959 in den Haag. Als het enigszins kon combineerden we onze familiebezoeken met ‘even langs’ het Mauritshuis of het Gemeentemuseum. In het Mauritshuis ging ik altijd bij Andromeda op bezoek ze hing alleen gelaten en geketend aan de rots wachtend op Perseus. Het schilderijtje van Rembrandt was in een nisje op de eerste verdieping opgehangen. In het Gemeentelijk in ieder geval langs bij Mondriaan, dat museum heeft niet voor niets de grootste collectie Mondriaans ter wereld.

Tot 8 juni is nu de tentoonstelling ‘Ode aan Coorte’ in het Mauritshuis te zien, aan Adriaen Coorte heb ik speciale herinneringen dus wil ik graag deze tentoonstelling gaan zien.

No comments: