Wednesday, March 19, 2008

Kleine Soenda-eilanden.



Vandaag 19/03/’08 ontving ik deze briefkaart die precies drie maanden geleden verzonden werd. Er zitten Nederlandse en Indonesische postzegels op. Het lijkt zowel een vakantiebriefkaart als een verhuisbericht van mijn nicht Gees die nu in Amsterdam woont, ze woonde tijdelijk in Den Haag. Haar hartenwens was onze hoofdstad. Ik weet niet het hoe en wat precies van deze leuke verhuiskaart.

Gees woont nu driehoog in de Soendastraat en vandaar deze kaart. Mijn generatie leerde op de lagere school het rijtje van de Kleine Soenda-eilanden: Bali, Flores, Lombok, Soemba, Soembawa en Timor. Graag een comment van tijdgenoten als ik het fout heb.

Deze kaart meldt veel meer Kleine Soenda-eilnden maar die leerden we niet. Ik wens Gees veel geluk in de Amsterdamse Soendastraat!
Volgens Eliane en mij is het pure nep en zal ik naar Amsterdam voor speurwerk moeten.

No comments: