Wednesday, May 02, 2007

Tot tussen de tanden.


Vandaag het jaarlijkse seniorentoernooi in Velp. Peter maakte deze actiefoto van Gerard en mij. Veel van de deelnemers ken je langzamerhand wel, binnenkort komen we elkaar weer tegen in Oosterbeek en daarna in Dieren. Met de man tegenover me had ik eenmaal een aanvaring omdat hij meende dat ik zijn remiseaanbod niet snel genoeg aannam, hij was in tijdnood. Deze keer bleef het sportief, ik won. In de A-groep scoorden Gerard en ik 50% (3 uit 6). Ruud had een slechte dag en kreeg de troostprijs. De B-groep won Peter met overmacht (5 uit 6), Stef speelde ook prima en werd met 4,5 uit 6 gedeeld tweede.
Gelukkig is er altijd wel wat, ook vandaag. In een van mijn partijen was ik in tijdnood en in een geheide remisestand zeker door de klok gegaan, maar ik kreeg een remiseaanbod en we gaven elkaar een hand. Het publiek: Peter, Ruud en een man uit de Balkan (volgens Peter) protesteerde luid. Mijn tegenstander zou een te hoog 'sportiviteitsgehalte' bezitten.
De 'Balkanman' demonstreerde de zetten om mij door de klok te jagen. Hij doet zijn zetten door de stukken tussen zijn tanden te nemen want hij mist beide armen, een bijzonder aardige man en we hebben flink gelachen.

No comments: