Monday, May 21, 2007

Een zondagmiddag.


Niet ziek maar gelukkig wel veel ‘ziekenbezoek’. Dat is de balans van de zondagmiddag van gisteren. Prachtige rozen van Janny en Hella heerlijke zelf gebakken muffins van Leuntje en zo voort. Na een Pinot Gris uit de Elzas vond de ‘eenvoudige boekverkoopster uit Zutphen’een mooie wijn van de oevers van de Loire in mijn kelder(tje). Niets mocht ik doen, het is verbijsterend hoe de algemene hoofdwet van Cruijff hier geregeld overheerst. Toegegeven, ik ben zeker niet mobiel maar als dat nadeel in zoveel voordeel wordt omgezet zou je het niet kunnen lopen haast gaan simuleren, toch?
Ja, ik weet nog wie er waren: Janny, Hella, Lennerd, Leuntje, Miep en Wil. Het leuke is dat ze vooraf belden om te informeren of er dan toch geen ‘anderen’ waren, dat kon ik niet garanderen. Toch de gok maar gewaagd en komen en dan elkaar heel leuk vinden, veel vertellen en toosten en zingen! Vijf vrouwen en één man, dat is een getalsverhouding naar mijn hart.

No comments: