Saturday, March 25, 2006

De verjaardagen.


De verjaardagen komen eraan. Zoon Michiel en schoondochter Eliane zijn nog vóór 21 april jarig en kleindochter Piffin is net na die datum jarig. Voor de astrologen hebben we hier dus met twee rammen en één stier te maken.
In de jaren zeventig maakten Erica en ik voor verjaardagen van goeie vrienden dikwijls een horoscoop. Erica beschreef hun karakter en ik tekende een plaatje van de stand van de zon en de planeten op hun geboortedag. Voor mij was het nog een flinke klus want dat moest toen nog met de hand, dus met tabellenboeken. Deze horoscopen waren natuurlijk verbluffend juist!
Het sterrenbeeld Orion en de Stier zijn in deze tijd nog net laag in het westen te zien. Over het hoe en waar van de sterrenbeelden heb ik 17 januari het een en ander verteld. Wel hebben we nu de planeten Mars en Saturnus duidelijk aan de hemel. Mars is op weg om in het westen onder te gaan, maar Saturnus is de hele nacht te zien. Trek in gedachten de ecliptica (de baan van de zon) dan ziet u bovenin in het zuiden heel mooi het sterrenbeeld Leeuw. Ga vandaar langs de ecliptica naar het westen dan komt u bij Saturnus en nog verder langs dezelfde baan bij de rode planeet Mars.
Ik moet nu naar Marian die wordt vandaag achttien!

1 comment:

Eliane said...

De mensen gaan nog rare dingen van je denken. Feliciteer Marian van ons!