Friday, October 21, 2005

Antoaneta Stefanova.


Carla, Gerard, Ruud en ik spelen weer in het Essenttoernooi in Hoogeveen.In de kroongroep speelt ook wereldkampioene Stefanova. In 2002 leerde ik Piet Staal kennen, we wisselden boeken uit. Piet was ook druk met het leren van portugees(?) om zijn vriendin in haar eigen taal te kunnen spreken. Hij bracht ook dit gedicht voor me mee en ik mocht het publiceren.

BIJ DE EERSTE RONDE IN HOOGEVEEN

Je was bij onze partij komen kijken
en moest lachen
toen het scheen, dat ik mat zou lopen.
Maar, ik had nog een oplossing.

Mijn tegenstander vroeg:
- is dat uw vrouw?
- nee, dit is mijn vriendin!
en we schaakten verder.

Je was later nog even langs mijn bord gegaan
en keek je bezorgd
toen ik in het eindspel een pion verloor.
Gelukkig is met jou alles nog goed gekomen.

Piet Staal
11 oktober 2002

No comments: