Sunday, August 27, 2006

Geslaagde Overval.


Botero, Familia.
Erica's demente broer is al lange tijd opgenomen in een verzorgingstehuis in Scheveningen.
Het lukte de laatste jaren alleen Erica en mij om hem mee te nemen uit het tehuis. Bij aankomst pakte Erica dan zijn jas, zette zijn hoed op en ik vertelde hem dat we met de auto naar (bijvoorbeeld) Kijkduin gingen en hem kwamen halen voor de lunch. Er werd niet gevraagd of hij dat wel wilde en heel bewust vermeden we elke vorm van overleg.
Met het tehuis en zijn mentor had ik nu afgesproken dat ik zou proberen onze "list" vandaag uit te voeren met zijn zoon Menno. Menno haalde mij van het Centraal Station en we bespraken nog eens ons scenario. We kwamen ook allebei zeer zelfbewust binnen en namen hem zonder probleem mee.
Eerst reden we over de Boulevard en toen naar de Posthoorn op de Korte Voorhout, het was prachtig weer en we aten op het terras. Een geweldig geslaagde overval, vooral omdat hij, meneer de Jager, in het tehuis bekend staat als de man die nooit iets wil.
Op de Lange Voorhout is een expositie van de grote beelden van Botero, en in het Paleis zijn schilderijen van hem te zien. Bij Familia dezelfde gezinssamenstelling als bij Erica als kind. De hond, de boxer Madsy, kreeg Erica als puppy toen ze twaalf werd.

No comments: