Friday, August 11, 2006

Darwinisme.



Vanavond op de voorpagina van mijn krant niet alleen verontrusting over het terrorisme, maar ook over het intellectualisme.
De grafiek spreekt voor zichzelf. De Amerikaanse onderzoekers vinden de teruggang van de evolutieleer in de VS zeer zorgelijk. Hun conclusie is dat de tijd dat wetenschap en technologie als onpartijdige brengers van vooruitgang werden gezien, voorbij is. Helaas zegt de plaats van Nederland in deze grafiek ook heel veel over ons zogenaamde kennisland. Die tijd is ook al lang voorbij. Nee, een Belgenmop kunnen we ons al lang niet meer permitteren. Over de radio hoorde ik dat al duizenden per jaar voor de betere cardiologie en oogheelkunde onze zuidelijke grens overtrekken!

2 comments:

Anonymous said...

Tweederde van de Nederlanders gelooft in de evolutietheorie, een kwart denkt dat de theorie onwaar is. Dat vind ik nog niet zo verontrustend. Wel het plaatje voor de VS, waar beide partijen even groot zijn en constant bakkeleien.

Willem Duvekot said...

Ik begrijp Gelkinghe wel, maar ik vind het gènant om, intellectueel, onder Italië, België, Denemarken enz. te staan.