Tuesday, October 20, 2009

Dringend Verzoek


Op verzoek van Willem een zo gruwelijk mogelijk plaatje. Willem belt me gelukkig vaak met verzoekjes, zo heb ik ook nog het gevoel dat ik wat doen kan. Zijn tweede verzoek van vandaag willig ik dan ook graag in. Het is een oproep. Een Zeer Dringende Oproep, in zijn woorden. De Dringende Oproep ging met krachttermen gepaard, dus het is hem ernst. Als jullie hem bellen, of als jullie bij hem op bezoek gaan in het ziekenhuis, wat allebei zeer gewaardeerd wordt, zeg dan NIET, NIET, ik herhaal NIET, dat hij zo goed of opgewekt klinkt, of er goed uitziet!! Willem zei, ik ben (krachtterm) bijna dood, en dan gaan ze zeggen dat ik er goed uitzie!

Plaatje: Francisco Goya, Saturnus die zijn zoon verslindt.

4 comments:

Michiel Duvekot said...

Willem word volgens mij geteisterd door de zesde Egyptische plaag, Shkhin. Exodus 9:8 - 9:12

jdantuma said...

Waarom dit plaatje!!!,Willem veel sterkte

Groet Jouke

Eliane said...

Willem vroeg me om een gruwelijk plaatje te zoeken. Ik zie in dit geval Saturnus als de vis die Willems hand afbijt. Willem is het erg eens met dit plaatje hoor!

jdantuma said...

Even nog commentaar op dit afschuwelijk beeld,ik bedoel ik heb er niets mee, en tevens staat dit beeld zover van de werkelijkheid af, en volgens mij staat en stond Willem heel direct in deze wereld. Dus niets persoonlijks bedoelt


Groet Jouke