Saturday, October 16, 2004

Plannen

Heel vervelend vind ik oude websites. Laatst wilde ik wat weten over een expositie in een museum in Drenthe en de desbetreffende website was in geen maanden bijgewekt nou dat is dan geen beste beurt voor die mensen daar in Drenthe.
Zelf wil ik dus zeker niet met mijn pas geopende blog in zo'n situatie k0men.
Dat is moeilijk want sinds gisteren speel ik mee in het Essent schaaktoernooi te Hoogeveen. Negen partijen van maximaal zes uur, over negen dagen. Het gevolg daarvan is dat ik pas zondag 24 oktober in een normaal denk- en leefpatroon terugkeer.
Een schaker, zowel een amateur als een beroeps, is tijdens een toernooi met zijn hersenactiviteiten niet op de gebruikelijke golflengte te vinden. Hij denkt wel over dat vervelende paard op e5 in zijn laatste partij maar zeker niet over het inslaan van fruit voor het weekend.
Vandaar dat jullie het nog even met Tona moeten doen. Na het volgende weekend ga ik weer schrijven.
Graag wil ik nog schrijven over Rieka, het lievelingspaard van mijn grootvader Dekker en mijn oom Piet.
Verder over een dag tarwe en haver dorsen op onze boerderij in Borssele in 1946.
Zeker ook over schaken en het gewone leven, maar eerst moet er weer geschaakt worden.
Dag en een fijne tijd.

No comments: