Saturday, April 29, 2006

Vive la République!


Onder de kreet 'Vive la République' trok ik vandaag, op koninginnedag, deze excellente witte wijn open. Ik kreeg deze fles laatst van Aaltje en moest beloven die in mijn eentje te drinken, want te velen weten echt niet wat ze naar binnen slokken en dat zou bij deze wijn een doodzonde zijn. Helaas moet ik Aaltje gelijk geven. Gisteren heb ik bij traiteur Rog in Deventer, een oudleerling van me, een heel lekker hapje gekocht. Wat vreselijk arm zijn de mensen die geen vis en schaaldieren lusten of kunnen eten. Wat een geluk heb ik gehad dat Erica van lekker eten hield en een mooie wijn waardeerde. Afgelopen dinsdag zag ik een geweldig programma van Wouter Klootwijk over mosselen en oesters. Klootwijk aan Zee(RVU), het water liep me in de mond. Proost!

No comments: