Saturday, April 15, 2006

Pasen 1959.


Pasen 1959 ging ik met Erica naar Borssele om voor het eerst mijn moeder te bezoeken. Een zeer belangrijke dag, beviel Erica mijn moeder en andersom?
Om de omstandigheden optimaal te maken had ik geen Morris Minor, maar een Ford Taunus (veel duurder) gehuurd. Ik had een kamer aan de Amsterdamse Veerkade en de garage was om de hoek aan het Spui. In de Ford zouden we 's middags met mijn moeder een ritje door de 'Zak van Zuid-Beveland' kunnen maken wat zij zeer op prijs zou stellen.
Half negen 's morgens was ik met de auto aan de Laan van Nieuw Oost-Indië 260 . Ik zette de auto recht voor het tuinhekje belde aan en daar was ze, in haar mooiste jurk. Ik hield het portier voor mijn 'koningin' open en ja, ik zou haar 's avonds weer veilig thuis brengen.
Die paasdag werd een groot succes, alles verliep zoals ik vurig had gehoopt. De foto is van die dag, genomen in de wei tegenover het huis van mijn moeder. Het paard is van de familie Van de Velde, waar ik 19 maart over schreef.
Het was voor Erica de eerste keer in een wei met koeien en paarden. Voor de foto moest ze even alleen staan, dat is duidelijk aan haar houding te zien.

No comments: