Saturday, April 01, 2006

Naar Parijs?


Het NRC Handelsblad drukte gisteren deze beroemde Odalisk af (in kleur 30x17cm). Janneke Wesseling bespreekt de tentoonstelling over Ingres die nu in het Louvre is te zien.
Ik ben een beetje allergisch voor besprekingen van kunsttentoonstellingen. Zeker zijn er kunsthistorici die heel mooi en goed over kunst kunnen spreken. Waarschijnlijk speelt mijn boerenverstand me parten. Voor dat boerenverstand is er maar een criterium: 'wat vind ik van dit schilderij?' Wel ben ik blij dat de krant die besprekingen geeft en ik zo te weten kom wat er allemaal te doen is. Dus toch: dankjewel Janneke.
Een prachtige tentoonstelling, helaas maar tot 15 mei. Misschien biedt de NS iets aan?
Tip: blijf even doorklikken. Klik na tentoonstelling op Enter the exhibition en daarna weer op bv. 1806-1824 enz.

No comments: