Friday, April 21, 2006

Familieberichten, vervolg


In de familieberichten van woensdag leek het leven, afgezien van het teloorgaan van mijn grootvaders kapitaal, zo slecht nog niet. Nu moet ik echter over nog meer tegenslagen van de familie vertellen.
Mijn oom Willem Adriaan, hier op de foto, kreeg in het leger tuberculose, en werd onmiddellijk ontslagen. Duizenden is dat overkomen, zo gauw TBC geconstateerd werd kreeg een militair ontslag. De overheid kon in die tijd zelf nog bepalen wat goed en slecht was.
Mijn oom kwam weer bij zijn ouders in Goes, besmette ook hen en alle drie stierven.
In de Haarlemmermeerpolder ontkwamen mijn ouders aan de toen nog dodelijke tuberkelbacil. Van de tak van mijn grootvader zijn mijn zonen Michiel en Thijlbert, mijn kleinzoon Otger en ik nog de (mannelijke) genendragers. Het voortbestaan van deze (mannelijke) familielijn zal hoogstwaarschijnlijk nu van Otger afhangen!

No comments: